29.05.2024
Iga apteeker on oluline: hea tööandja oskab panust ja pühendumist märgata
29.05.2024
Apteeker on sageli esimene tervishoiutöötaja, kellega iga inimene tervisemure korral kokku puutub – just apteegist saadakse terviseprobleemile sageli kõige kiirem leevendus. Tamro Eesti personalispetsialisti Merilyn Kottise sõnul on väga oluline, et apteekrite panus ja pühendumine oleks ühiskonnas märgatud ning seda tunnustaks ka tööandja.
Töötasu kõrval muutuvad muud hüved järjest olulisemaks
Kottise sõnul on apteekrid tervishoiusüsteemi olulised tugisambad, mistõttu on väga oluline, et tööandja oskaks apteekri pühendumust, panust ja arengut märgata ning tunnustada. “Apteekri töö on väga vastutusrikas ning nõuab pidevat enesetäiendamist. Just pühendumise tunnustamine loob positiivse töökeskkonna, tänu millele töötaja tunneb, et tema panust märgatakse ja hinnatakse,” ütles ta.
Kõige olulisem ongi Kottise hinnangul inimeste tööd ja panust märgata. “Hea tööandja tunnuseks on suuremate ja väiksemate pingutuste märkamine ja tunnustamine, olgu selleks siis tööalaselt pikalt staažiga apteeker, mõni praktikajuhendaja, kes on juhendamisega andnud suure panuse järelkasvu arendamiseks, või eraelus kooli või koolituse läbinud apteeker,” tõi ta erinevaid näiteid.
Mõistagi on väga oluline roll konkurentsivõimelisel töötasul, kuid selle juures muutuvad järjest olulisemaks ka muud hüved. “Kuivõrd aina enam personaalsete hüvede pakkumise poole liiguvad tööturul paljud tööandjad, võimaldab see töötajal valida omale sobiva motivatsioonipaketi, mis just teda kõige rohkem kõnetab.”
Kuna BENU apteegid on justkui omaette mikroorganismid, on tööandjal olnud Kottise sõnul võimalik läheneda motivatsioonipaketile veidi teistmoodi. “Apteekritel on võimalus valida suurel hulgal erinevate hüvede vahel, valida sobivaimad välja ja soovi korral kasutada kasvõi kõiki korraga,” kinnitas ta.
“Apteeker Melchiori” ühisvaatamine oli meeleolukas
Lisaks konkurentsivõimelisele töötasule ja tunnustamisele soovib tööandja teha omalt poolt kõik selleks, et BENU apteekrid oleksid terved ning töö- ja eraelu püsiks omavahel tasakaalus – näiteks on apteekritel võimalik kasutada nii tööandjapoolset tervisekindlustust, sporditoetusi ning tervisepäevasid.
“Samuti korraldame regulaarselt suuremaid ja väiksemaid üritusi, et koos toredalt aega veeta – käime näiteks heategevusjooksudel või veedame õhtu koos kinos käies. Meie jaoks on olnud oluline, et saaksime võimalikult tihti ka perekonnaliikmeid kaasata,” tõi Kottise välja ning meenutas, et paljudele on positiivselt meelde jäänud näiteks iga-aastased aastavahetuse galad ja “Apteeker Melchiori” ühisvaatamine. “Sellised ühisüritused aitavad tugevdada meeskonnavaimu ja parandada omavahelist koostööd.”
Väljakutseid leidub igas valdkonnas
Nagu igas valdkonnas, leidub Kottise sõnul väljakutseid ka personalitöös – nii ei ole ka tunnustamine ja motiveerimine alati lihtsamast lihtsam. “Üks suurimaid väljakutseid on tagada, et kõik apteekrid tunneksid end tunnustatult ja väärtustatuna. Samuti on oluline leida tasakaal materiaalsete hüvitiste ja mittemateriaalse tunnustuse vahel,” selgitas ta.
Just apteekri panuse märkamine on teema, mis on kõigile südamelähedane ning vajab personalispetsialisti sõnul enim tähelepanu. “Me pingutame igapäevaselt selleks, et pidevalt arendada ja täiustada tunnustamise viise, et need vastaksid töötajate ootustele ja vajadustele,” kinnitas ta.
Töökeskkond on oluline
Apteegitöö juures ei saa ära unustada ka töökeskkonda. Kuna apteekrid veedavad seal suure osa päevast, on väga oluline, et töökeskkonnas tuntaks end mugavalt ja turvaliselt. Seejuures on väga oluline ka kolleegide tugi ja omavaheline meeskonnatöö, mis toetab vaimset heaolu ja suurendab motivatsiooni.
“Head kolleegid ja omavaheline koostöö tagavad meeldiva tööpäeva ning toetavad igapäevaste väljakutsete lahendamist. Toetavate kolleegidega on lihtsam ka jagada omavahelisi teadmisi ja kogemusi,” märkis Kottise.
Kuivõrd apteekrina tuleb pidevalt omandada uusi teadmisi, aitavad need pakkuda paremat teenust ja olla kursis kõige uuemate praktikatega. “Ravimimaailmas on ajaga kaasas käimine ja uute teadmiste omandamine eluliselt oluline, kuna see tagab apteekri professionaalsuse ja võimekuse pakkuda parimat võimalikku nõu ja teenust.”
Seetõttu toetab tööandja apteekrite osalemist erinevatel konverentsidel ja seminaridel, mis pakuvad vajalikke teadmisi ja oskusi, mida igapäevatöös rakendada. Samas korraldatakse apteekritele konverentse ka ise. “BENU akadeemia on hea näide sellest, kuidas apteekrite pidevasse arengusse panustada,” tõi personalispetsialist välja.
Väga olulisel kohal on ka klientide tagasiside, mida kasutatakse omakorda erinevate koolituste ja arenguprogrammide koostamiseks ja täiendamiseks. “BENU apteekide näitel on näha, kuidas mitmekesised tunnustamise ja motiveerimise strateegiad aitavad luua tugeva ja pühendunud meeskonna, mis väljendub iga-aastastes uuringufirmade läbiviidud testostude tulemustes, kus BENU apteegid on teeninduskvaliteedi osas alati kõrgel kohal,” märkis ta.