31.10.2023
Taskuapteeker Kristin aitab kiiresti nii tervisemure kui ka retsepti pikendamise korral
31.10.2023
Kui sobivate ravimite või toidulisandite valimine osutub veebiapteegis arvatust keerulisemaks ülesandeks, ei pea keegi oma murega üksi jääma – Kristin Neemsalu kinnitab, et BENU veebiapteekrid annavad endast parima, et kliendid saaksid sama kvaliteetse ja soovitud nõustamise nagu apteekides kohapeal.
Kodukontor apteekrina? Jah, see on võimalik
Erinevalt tavalistest apteekritest töötab Kristin igapäevaselt kodukontoris, nõustades inimesi veebi või telefoni vahendusel. “Üldiselt katan mina BENU veebiapteegi õhtuse vahetuse veebiapteekri rolli ning nõustan ja abistan kliente nii vestlusakna kui telefoniliini vahendusel. Vahel tuleb ette ka päevaseid ning nädalavahetuste vahetusi,” räägib ta.
Igapäevased tööülesanded võivad seejuures olla väga erinevad nagu inimeste tervisemured ikka – nii nõustab Kristin kliente olemasoleva terviseprobleemide korral, soovitab vastavalt kliendile vajalikku käsimüügiravimit, annab nõu retsepti- ja käsimüügiravimite osas ning lahendab jooksvaid küsimusi, mis “taskuapteekri” poole pöördudes tekkida võivad.
Kuna Kristin saab igapäevaselt töötada kodukontorist, meeldib talle kaugtöö juures fakt, et selline töökorraldus annab võimaluse veeta rohkem aega koos pere ja lemmikutega. “Samuti on klienti väga mugav, kiire ja lihtne veebiapteegi vahendusel abistada,” kinnitab ta.
Milliste küsimustega inimesed veebiapteekri poole kõige sagedamini pöörduvad?
Küsimused, millega inimesed veebiapteekri poole pöörduvad, võivad Kristini sõnul olla väga erinevad. “Väga sageli uuritakse ravimite saadavust apteekides, mille kohase info saan neile hõlpsasti edastada ning anda edaspidiseks ka juhised, kust täpsemalt antud infot näha saab.” Lisaks on suurenenud retseptide uuendamise vajadus ning sellega seoses küsitakse palju abi ja suunamist. “Ka käsimüügiravimite ja toidulisandite puhul soovitakse konsultatsiooni ja nõustamist ning juhendamist nende võtmistel,” räägib Kristin.
Kuivõrd tervis on meie tähtsaim vara, ei tohi selle eripärased jätta tähelepanuta ka veebiapteegis – seetõttu tuleb veebiklientidele esitada küsimusi, milleta apteeker vajalikke soovitusi jagada ei saa. “Tihtipeale ei saa kliendid aru, miks peaksid nad vastama lisaküsimustele nagu näiteks kellele täpsemalt (sugu, vanus) nad ravimit või nõu otsivad, kas on kaasuvaid haiguseid või milliseid ravimeid/toidulisandeid igapäevaselt juba kasutatakse,” nendib veebiapteeker.
Ehkki küsimused võivad esmapilgul paista kliendile tüütud, on need apteekri sõnul siiski vajalikud. “Kuna läbi vestlusakna klienti ei näe, siis eeltöö vajab palju selgitamist, et leida täpselt see õige ja sobiv abi kliendile. Küll aga anname me kõik veebiapteekritena endast parima, et kliendid saaksid sama kvaliteetse ja soovitud nõustamise nagu apteekides kohapeal,” kinnitab ta.
Oled sa robot või inimene?
Vahel kiputakse veebiapteekrit segamini ajama vestlusrobotiga – sellega kaasneb teinekord ka naljakaid juhtumeid. “Ükskord vastas klient automaatse sõnumi “Kuidas saan teid aidata?” peale pahaselt: “Palun ärge segage mind!” Ma oma peas mõtlesin, et ei ole veel segama jõudnud hakatagi,” naerab Kristin ning lisab, et vahel on ta pidanud inimestele tõestama, et pole robot, vaid tõesti pärisinimene.
Praegusel sügistalvisel perioodil tuleb tavapärasest rohkem ette ka küsimusi vitamiinide ja toidulisandite tarvitamise kohta. “Tihti soovitakse täpsustada, millise vitamiini puudus milliseid sümptomeid võib tekitada ning sellele lähtuvalt saan teha juba soovitused,” märgib Kristin.
D-vitamiin – kuidas seda tarvitada?
Kui oleks üks vitamiin, mida Kristin pea kõigil eestlastel septembrist aprillikuuni tarvitada soovitaks, siis selleks on kindlasti D-vitamiin – ka selle kohta küsitakse aeg-ajalt veebiapteegis tarvilikke küsimusi. Kuid kuidas seda kõige õigemini tarvitada, et preparaadist võimalikult suur kasu oleks?
“D-vitamiini kui rasvlahustuvat vitamiini tuleks manustada söögi ajal või pärast sööki. Kõige sobivam oleks teha seda koos rasvu sisaldava toiduga või toidulisandiga, mis on valmistatud õli baasil. Võtmine võiks jääda vahemikku hommikust lõunani ning pigem hoida musta tee ja kohvi joomisega paar tundi D-vitamiini võtmisel vahet, et imendumine oleks kõige efektiivsem,” juhendab Kristin.
Veebiklientide terviseteadlikkuse kohta jagub Kristinil palju kiidusõnu. “Tänapäeva kliendid on juba väga teadlikud ja paljudel on ka selle kohased vereanalüüsid tehtud, kuid kui kontrollitud ei ole, siis suunan ikka vajadusel arsti konsultatsioonile,” sõnab ta lõpetuseks.